Što je newsletter i kako ga napraviti?

Created with Sketch.

Što je newsletter i kako ga napraviti?

što je newsletter

Što je newsletter?

Newsletter je izravan kanal komunikacije između neke osobe/poduzeća sa korisnicima koji su pretplaćeni na njega (newsletter). On je vrlo bitan dio današnjeg digitalnog marketinga. Služi kao informativan ili prodajni alat. Svi koji čitate ovaj tekst, vjerujem da znate što su newsletteri i da ste sigurno pretplaćeni na više njih.

Ljudi se često pretplate na njih jer se nude razne stvari u zamjenu za pretplatu na newsletter, poput raznih e-bookova, informativnih pdf-ova i slično. To je jedan od načina skupljanja e-mailova. Naravno, danas bi svaki ozbiljan web trebao imati mogućnost (obično na glavnom pageu) gdje se korisnik može automatski prijaviti na njihov newsletter.

Odjava sa pojedinog newslettera je dosta jednostavna, samo otiđete na dno maila i imate opciju odjaviti se sa liste.

Izrada newslettera može biti jako jednostavna pomoću raznih web alata, a ja ću spomenuti danas možda dva najpoznatija:

Newsletter alati mogu biti besplatni, ali naravno što je veći broj subscribera onda se kreće i s plaćanjem. MailChimp je besplatan za manji broj pretplatnika, dok Campaign Monitor naplaćuje otpočetka. Mailchimp u trenutku pisanja ovog teksta ima mogućnost slanja 2000 pretplatnika i 12000 mailova mjesečno potpuno besplatno. To je vrlo solidna opcija, dok Campaign Monitor nudi osnovnu opciju: 2500 mailova mjesečno za 500 pretplatnika i to naplaćuje 9$.

Izrada newslettera u tim alatima se vrši pomoću gotovih predložaka (drag and drop opcije) te je vrlo jednostavno. U daljnjem tekstu ću vam staviti neke korisne tutoriale koji bi vam trebali olakšati posao izrade. 🙂

Kako newsletter treba izgledati?

Newsletter treba izgledati dizajnerski privlačno te treba biti jednostavan. Po meni nije dobro gurati “100” proizvoda na akciji u njega, nego par osnovnih proizvoda koji su na akciji. Tekst u njemu treba biti jednostavan, kratak i dobro osmišljen jer možete sami sebe zapitati da li bi vi čitali cijelu knjigu u newsletteru? Znam da je ne bi.

Ono što je možda još najbitnije, je sam naslov newslettera, ono što vi vidite kad otvorite recimo na Gmailu promotivni dio. Taj naslov utječe na to da li ćete otvoriti taj mail ili nećete. Tako da je dobro pažljivo razmisliti o tome kako će naslov glasiti.

Kako izraditi newsletter?

Ovdje ću vam staviti neke tutoriale koji pokazuju izradu newslettera te se sami možete uvjeriti kako je to jednostavno. 🙂

Mailchimp

Campaign Monitor


 

Svaki komentar je dobrodošao i bilo bi mi drago da mi uputite koju pohvalu ili primjedbu jer sam ja ipak student koji je u procesu učenja raznih stvari i ne znam puno o njima, nego pišem o tome kako učim. Hvala i lijep pozdrav! 😉

Share

 

2 Responses

  1. Dado says:

    Super za link-ove, korisni su i kreatori istih nemaju toliko iritantan glas 🙂
    Imam jedno pitanje; ako nije problem odgovoriti bilo na mail ili ovdje; kako osigurati da newsletter ne ide u “promotion” box kod korisnika gmail-a? Pronašao sam par tips and ticks, no dosta su nejasno objašnjeni? Ima opcija sa personalnim obraćanjem na početku newslettera primatelju istoga, no kako to postići kada imate preko 200 mail adresa kao “recepient list”?

    • VB says:

      Pozdrav Darko! Ja osobno nisam imao prilike još koristiti u poslovnom svijetu newslettere, jedino sam to proučavao za sebe malo tako da nemam nekog prevelikog znanja o tome. Ono što sam čudo na jednom seminaru od marketinškog stručnjaka kao odgovor na identično pitanje poput tvojeg je da se ne može slati newsletter u općeniti tab na gmailu, nego sve završava u promotion tabu, tako da mislim da je ovo sve što si čitao o tome scam. To bi mogao napraviti da šalješ jedan po jedan maail što napravno nema smsila. To ne mora biti nužno loše po meni, probaj se više educirati o samom dizajnu newslettera. Ono što znamo je da sam tekst privlači ljude da li će kliknuti. Nakon toga dizajn newslettera, neka sve bude pregledno, ne previše šareno. Obavezno naglasiti CTA gumbe.

      Personalizacija se može napraviti s merge tagovima u mailhimpu, ne znam za ostale servise. Šaljem ti linkove za to ->
      https://blog.mailchimp.com/personalizing-email-newsletters-with-mailchimp-merge-tags/
      https://padicode.com/blog/email-marketing-2/how-to-send-personalized-emails-in-mailchimp-aweber-and-campaign-monitor/

      Da bi to mogao napraviti moraš imati uređenu listu pretplatnika u Excelu recimo.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *