Inbound marketing

Created with Sketch.

Inbound marketing

Outbound marketing

Da bi objasnio inbound marketing, prvo je potrebno nešto reći o outbound marketingu da bi ih mogli razlikovati. Kada se razgovara o marketingu i reklamama, većina ljudi pomisli vrlo vjerojatno na reklame na TV-u ili radiju. Te reklame, iako dopru do velike mase ljudi nisu baš mjerljive i to im je jako velik nedostatak naspram digitalnog marketinga gdje je sve mjerljivo, zna se tko je gdje kliknuo, kako je došao do toga i slične stvari. Drugi veliki nedostatak je taj da dosta ljudi ne voli te reklame, uzmimo situaciju da gledati neki dobar novi film ( makar je to danas na osnovnoj pretplati od HRT-a nemoguće jer ste taj film vjerojatno gledali već 10 puta 😉 ) i sad su reklame. Dosta ljudi koristi te reklame za odlazak do WC-a, neki razgovor s osobama s kojima gledaju film ili mijenjanje programa da vide što ima na njima. Ljudi ne vole te reklame i zato jer dugo traju, a kada gledaš neki dobar film ili seriju, želiš se što prije vratiti tom zanimljivom sadržaju, a ne gledati reklame 3 sata, jel tako? 😉

Dakle, outbound marketing bi bio taj neki stari tradicionalni marketing, koji nije mjerljiv i koji se gura ljudima iako to oni ne žele. Možemo ga navesti kao TV reklame, radio reklame, jumbo plakati, pop up prozori, telemarketing… To sve možemo prekinuti i ljudi često prekidaju –  kod TV-a promijenimo program, radio vjerujem da ljudi ne mijenjaju stanicu, samo radio većinom slušamo u autu, a kod kuće ga slušaju najviše umirovljenici, što je je. 🙂 Na jumbo plakate skrenemo pozornost samo, za pop up prozore se koristi adblocker isto kao i za google display oglase, iz dana u dan se adblockeri sve više koriste i neki su se počeli boriti protiv toga jer je to nekim stranicama jedini izvor zarade, kao što je nedavno bio slučaj sa NET.HR stranicom, operatera kod telemarketinga odbijemo u 2 rečenice i to je to, teško je na taj način doprijeti do ljudi, zato se u skorijoj prošlosti pojavio inbound marketing, marketing kojemu je cilj da privuče sam potencijalne kupce, da se izgradi neki odnos izmđu potencijalnog kupca i poduzeća.

Što je inbound marketing?

Nekada nismo bili stalno povezani na internet kao danas i danas je najmanji problem pronaći na internetu nešto što nas zanima. Današnja djeca se rađaju s takvom tehnologijom i naviknuti su na nju od malena. Koliko je to dobro ili nije, to je druga tema, ali kad smo već kod toga – meni je drago da sam proživio svoje djetinjstvo s vrlo malo tehnologije i proveo to vrijeme vani na igralištima i zraku.

dijelovi inbound marketinga

Dijelovi inbound marketinga

Da bi inbound marketing bio uspješan, vrlo važno se posvetiti content marketingu , odnosno stvaranju dobrog sadržaja koji sam bude privukao potencijalne kupce i koji može dovesti do viralnog širenja bez  plaćenih oglasa.

Za inbound (content) marketing je vrlo bitan SEO, ali i marketing na društvenim mrežama te email marketing. Potrebno je stvoriti dvosmjernu komunikaciju između poduzeća i potencijalnih kupaca i napraviti to da se kupci osjećaju kao da se brine o njima cijelo vrijeme.

Današnji posao marketinških stručnjaka nije u pronalasku potencijalnih klijenata, nego u tome da potencijalni klijenti pronađu Vas!

Za kraj slika prednosti i nedostataka outbound i inbound marketinga.

inbound i outbound marketing

Prednosti i nedostaci outbound i inbound marketinga


Svaki komentar je dobrodošao i bilo bi mi drago da mi uputite koju pohvalu ili primjedbu jer sam ja ipak student koji je u procesu učenja raznih stvari i ne znam puno o njima, nego pišem o tome kako učim. Hvala i lijep pozdrav! 😉

Share

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *