Što je SEO (Search Engine Optimization) ?

SEO
Vjerojatno ste mnogo puta u zadnjih par godina čuli za izraz SEO. Mnogi ljudi i dan danas ne znaju ni približno što bi to bilo. SEO optimizacija ili Search Engine Optimization je dio digitalnog marketinga koji se bavi optimiziranjem tekstova za tražilice. Ja ću se fokusirati na Google tražilicu. Prilikom pretrage na Googleu možete primijetiti da su neke stranice više pozicionirane, neke niže na prvoj stranici, neke su na 2. stranici, neke na 15. i slično. U jednom od tekstova na LINK-u sam pisao o tome kako trenutno izgleda novo Google sučelje. Pitate se da li postoji neka “caka”. Naravno da postoji. Google uzima razne parametre sa vaše web stranice i na temelju toga indeksira stranicu i pozicinira ju.
Kako da mi stranica bude prva na Googleu?
Ovo je vrlo često pitanje koje sam vidio otkako sam počeo proučavati internet marketing. Odgovor je vrlo jednostavan: JAKO TEŠKO. Prvenstveno, to ovisi o tome koliko je vaša stranica konkurentna u web svijetu. Ako postoji jako puno stranica koje obrađuju temu ili nude uslugu koju i vi, onda će to biti jako zahtjevan posao. Sa optimizacijom je najbolje krenuti odmah prilikom izrade web stranice jer logično je da je svima cilj što veća posjećenost i iako vi možete putem AdWordsa dovesti vašu stranicu na vrh, ovo je ipak nešto što vi ne plaćate i s time možda dobijete klik od korisnika kod vas na stranicu zato jer su neki ljudi pesimistični prema oglasima na Googleu i misle da im samo želite nešto prodati i prodati i prodati, te zato kliknu na prvu stranicu ispod oglasa. Uostalom, vi najbolje znate koje su vam navike, to ovisi od čovjeka do čovjeka.
Same kampanje optimizacije traju minimalno par mjeseci da se vide neki početni rezultati, a recimo oko godinu dana da bi se trebali veći rezultati vidjeti. Ako nemate novaca da plaćate nekome uslugu tko će vam to kvalitetno napraviti, ni nemojte se upuštati u takve stvari jer ćete onda samo izgubiti novac i ništa ne dobiti.
Na što se fokusirati tijekom SEO optimizacije?
Google iz dana u dan mijenja algoritme i nitko ne zna točno na temelju kojih svih stvari se pozicioniranje stranica događa. Naravno, dosta razloga je već poznato te ću ja u daljnjem tekstu navesti neke od njih.
Fokusirati se na što manje ključnih riječi
Svaka tema ima mnogo ključnih riječi. Ovo bi značilo to da se treba fokusirati na 1-2 ključne riječi, a da se ostale izostavlja jer Google može “kazniti” taj post upravo zbog previše navođenja ključnih riječi. Morate se jednostavno ubaciti u glavu korisnika, u svoju glavu, te razmisliti kako napisati tekst da bude što zanimljiviji čitateljima. To je po meni jako bitna stavka.
Možemo navesti neke stavke koje utječu na to da pročitate neki tekst:
- Među prvim stranicama je na Googleu
- Gledate slike na Googleu i odete na pojedinost slike i na taj web (Optimizacija slika)
- Sama stranica ima lijep i jednostavan dizajn (ux design)
- Tekst je zanimljiv i čitljiv
- ….
Optimizacija slika
LJUDI VOLE SLIKE U TEKSTOVIMA! To je činjenica. Ljudi vole slike u mailovima, tj. newsletterima, vole reklame poput bannera na stranici, ako je vezana uz nešto što ste pretraživali (remarketing) više nego ovakve oglase na Google početnoj stranici. Općenito se smatra da su oglasi na Googleu najviše za skupinu kupaca koja je u fazi kupnje proizvoda, već zna što hoće. Kod njih to najbolje funkcionira.
Dakle optimizacija slika. Važno je imati naziv i opis slike tako da kada pretražuje neki korisnik slike, kao što sam napisao u odlomku iznad, vidi zanimljivu sliku te možda bude na pojedinostima o slici otišao na vaš web i članak, te mu se članak mora svidjeti jer tu ovise sekunde i ako ga dobijete da ga pročita i kasnije da nastavi čitati npr, vaš blog ili prati stranicu, to je dobar posao.
Kako optimizirati slike
- Veličina slike – ovdje mislimo na memoriju slike. Ona mora biti što manja moguća a da ne izgubi kvalitetu slike. Današnji moderni fotoaparati imaju slike vrhunske kvalitete koje imaju više megabajta. Veličinu je potrebno smanjiti kako bi se vaš web i slike učitavale što brže.
- Format slike – također je važan kad je u pitanju optimizacija. Većina korisnika ima različite programe za otvaranje slika, te treba imati na umu da imate standardne formate koji se najčešće koriste. Preporučuju se formati kao što su: JPEG, GIF, BMP i PNG.
- Odabir imena – prije nego što date ime svojoj slici, razmislite o tome što bi ste vi upisali u tražilicu da dođete do nje. Dakle razmislite o ključnim riječima i probajte je iskoristiti u naslovu. S naslovom slike govorite Google što se nalazi na njoj.
- Odabir ključnih riječi – ovaj dio sličan je kao i prethodni ali imate više prostora za opis slike. Taj dio naziva se „alt tag“, te je presudni dio kako će vas Google pozicionirati. Pri opisu slike koristite relevantne ključne riječi.
- Naslov slike – na vašoj web stranici dobro je dodati i naslov slike koji se nalazi odmah iznad slike. Naravno u naslovu treba koristiti ključnu riječ koja najbolje opisuje sliku.
Kako znati koje riječi koristiti u tekstovima?
Za početak ću vam navesti jedan alat. To je Google Keywords. Možete ga pronaći tako da se spojite na vaš Google AdWords -> tools (meni) -> keyword planner
Možete se malo poigrati s tim alatom. Tamo možete vidjeti broj mjesečnih pretraga za odeređene ključne riječi. To je samo jedan od alata, a kasnije ćemo detaljnije još obrađivati SEO.
Izvor:
Glava 😉
Svaki komentar je dobrodošao i bilo bi mi drago da mi uputite koju pohvalu ili primjedbu jer sam ja ipak student koji je u procesu učenja raznih stvari i ne znam puno o njima, nego pišem o tome kako učim. Hvala i lijep pozdrav! 😉