Mailchimp – izrada newsletter kampanje

Created with Sketch.

Mailchimp – izrada newsletter kampanje

Mailchimp kampanja

EDIT: 02.07.2017.

Pozdrav svima, evo me!

Nisam već duže vrijeme pisao, jednostavno nisam imao vremena, a ni previše inspiracije – pa smatram da je došlo vrijeme za neki novi post. Dosta sam napredovao u smislu Google/Facebook oglašavanja u zadnja 3 mjeseca, ali još se ne smatram “dovoljno” educiranim za neke opsežnije teme.


Današnja tema je Mailchimp, alat za newslettere.

Prije 6 mjeseci sam pisao već jedan POST o tome, odnosno o tome što je newsletter, a danas ćemo se dotaknuti nekih osnova kreiranje kampanje u tom alatu.

Mailchimp je koji služi za kreiranje newslettera. Možete ga koristiti besplatno i plaćati, ovisno o broju ljudi koje imate na listama te naravno funkcijama poput automatizacije.

Cijene ovise o broju subscribera, a sam pregled je dosta dobro složen na Mailchimp-u. Odete na “Pricing” i možete upisati koliko mate subscribera te vam on automatski izračuna u koji plan za plaćanje spadate. Vrlo zgodno! 🙂


MAILCHIMP CIJENE

Slika 1. Mailchimp forever free plan

 


mailchimp cijene

Slika 2. Mailchimp kalkulacije

Kako napraviti newsletter u Mailchimpu

Za početak, potrebno je imati neku bazu korisnika kojima ćete slati mail. Ako nemate bazu, vrijeme je da ju sakupite preko registracija na vašem web shopu, formom za prijavu na newslettere, zamjenom (poklona za email adresu) i slično. Postoji stvarno puno načina, ali to danas nije tema. 

Sljedeći korak je napraviti template.

Ako nemate nekoga tko vam radi grafiku, najbolji v je vlastiti template u kojem ćete u svakom od mail-ova izmjenjivati sitnice, ali se zato valja potruditi oko samog izgleda templatea. 

On mora biti pregledan i sve mora biti na svojem mjestu. Najbolje bi bilo da se stavite u ulogu korisnika i da se zapitate da li bi vam se to svidjelo. Ako je odgovor NE, odmah mijenjati dizajn.

CTA gumbi moraju biti vidljivi, a ako stvarno nemate nikakvog iskustva s dizajnom – nađite nekoga tko ima. 

Newsletter ne bi smio biti predug, osim ako nije riječ o nekom posebnom proizvodu i jako uskoj ciljanoj publici koju imate, a za koju znate da je jako zainteresirana za taj proizvod. Ako stavljate proizvode koji su npr. na akciji, TOP SELL proizvode obavezno istaknite s cijenama before/after, a dalje ćete vidjeti koliko da idete u širinu sa opisom.

Sve to opet ovisi i o vrsti posla te samog sadržaja tog newslettera.


template-mailchimp

Slika 3. Basic Templates


template-mailchimp1

Slika 4. Gotovi Templatesi


template-mailchimp2

Slika 5. Custom HTML Templates


3 su mogućnosti kod kreiranja newsletter-a. Imate Basic opciju koja je po meni bolja od gotovih tema zato što ju možete prilagoditi sebi, odnosno svom sadržaju, dok je gotova tema već prilagođena za neki sadržaj. Ako nađete neku gotovu temu koju možete prilagoditi sebi, odlično – iskoristite to. 🙂

Treća opcija je HTML template. Za to morate znati HTML. Tako se često radi u IT firmama gdje su zaposleni dizajneri. Oni kreiraju HTML template, a kasnije osoba zadužena za umetanje informacija i proizvoda radi samo te izmjene.


kreairanje-template mailchimp

Slika 6. Kreiranje Template-a


Za primjer sam odabrao 1 Column – Banded – pod “Basic” templates. Dakle potrebno ga je kreirati. Odabrao sam to samo zato da vidite u desnim dijelu da imate razne opcije pomoću kojih možete dodati slike, boxeve, dividere, grupu slika, karticu sa slikom, opis + slika…

Te sve opcije možete dodatno uređivati – font, boja i slično. Dakle stvarno puno opcija za igranje. 🙂

U desnom kutu imate opciju da uđete u Preview mode ili da pošaljete testni email da vidite kako daj newsletter uopće izgleda. Obavezno morate imati opciju za odjavu sa liste i važno je znati da ne smijete slati newslettere osobama koje se nisu dobrovoljno prijavile na vašu listu, odnosno smijete, ali vas dotične osobe mogu prijaviti.

Kupnju lista također zaboravite, to nije pametna ideja. 


send-campaign

Slika 7. Slanje kampanje


  1. Vrijeme je za slanje kampanje. Create Campaign i odaberemo između jedne od 4 opcije. Ako ste početnik onda izaberite prvu i na temelju toga ćete odabrati template koji ste napravili (ili vam je netko napravio).
  2. Odaberete listu kojoj želite slati email
  3. Dolazimo do puno opcija, od kojih je najbitniji NASLOV emaila i EMAL FROM (dakle ime vašeg emaila s kojeg kao šaljete taj mail). Ne može vam se mail zvati dobrica555@gmail.com jer to nije ozbiljno i nitko neće otvoriti takav email. (*napomena – ta adresa vam mora biti verificirana putem Mailchimp-a)
  4. Odaberete template (pod saved templates)
  5. Možete popraviti nešto ako želite u njemu
  6. Otvara vam se confirm prozor gdje piše da li ste ispunili sve prethodne korake dobro da bi se mogao newsletter slati.
  7. POŠALJITE MAIL! 🙂
  8. Obavezno pratiti Reports – gdje vidite svu statistiku što se tiče otvaranja maila, odjavljivanja s liste i slično
  9. SRETNO SVIMA! 🙂

Ovo su osnove osnova! Osobno još ne znam previše o tome, ali ovo je sasvim dovoljno za neki početak nekome tko nije nikad radio u tom alatu. Svaki komentar je dobrodošao i bilo bi mi drago da mi uputite koju pohvalu ili primjedbu. Hvala i lijep pozdrav! 😉

Share

 

2 Responses

  1. Elnaid says:

    Poštovani, koji broj subscribera je besplatan na MailChimpu. Je li do 2 hiljade subscribera? Unaprijed hvala. Lijep pozdrav

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *