Kako krenuti s učenjem digitalnog marketinga?

Created with Sketch.

Kako krenuti s učenjem digitalnog marketinga?

Kako krenuti s učenjem digitalnog marketinga

Ok, nešto vas je puklo u glavu i vi sad želite naučiti nešto o digitalnom marketingu. Pa sad, postavlja se glavno pitanje: KAKO I OTKUD KRENUTI UČITI DIGITALNI MARKETING?

To je pitanje koje se i meni vrtilo po glavi i vrti mi se još dan danas jer je  sve to tehnologija koja se mijenja i modificira iz dana u dan. Ja nisam neki vrhunski marketinški stručnjak nego sam student koji kraće vrijeme uči o digitalnom marketingu  i gladan sam znanja o tome jer bi se htio time jednog dana baviti.

Kako je kod mene sve to počelo?

Osobno sam se jedan dan zapitao, prije nekih 5 mjeseci, što ja to konkretno u bliskoj budućnosti mogu ponuditi potencijalom poslodavcu da on mene zaposli? Iskreno, shvatio sam da ne puno. Ok, imao sam nekog iskustva s AdManagerom i kampanjama na Facebook-u, s Photoshopom, ali to je više manje to. Od prije me već zanimao digitalni marketing, ali eto, nisam se nikad potrudio nešto krenuti učiti. I to je kod mene bio taj “trigger” koji je potaknuo ovaj blog na kraju krajeva.

Prvo sam počeo čitanjem o AdWordsu i nekim sličnim pojmovima koji se povezuju sa digitalnim marketingom, te sam tako naišao na stranicu agencije Svinaweb gdje sam pogledao jedan edukativni video o digitalnom marketingu i to mi se sve dosta svidjelo.  Polako sam pratio njihovu Facebook grupu te ostale e-materijale koje su nudili besplatno da bi došao do njihove edukacije koju sam kupio. Cijena nije bila velika, i dan danas nije velika i meni se to dosta svidjelo. To mi je bio neki uvod u digitalni marketing. Na internetu postoji puno materijala za digitalni marketing, ali na svakoj stranici možete naći neku informaciju što znači da je sve razbacano, a vjerujem da bi vi sve voljeli da je na jednom mjestu. To je barem kod mene slučaj.

Dosta stvari sam vidio/naučio na raznim Facebook grupama poput Društveni mediji i AdWords uz kavu  gdje možete vidjeti konkretne probleme koji muče razne ljude vezano za Facebook, AdWords, itd..

U 2. mjesecu sam napravio i ovaj blog jer me zanimalo oduvijek nešto tako, da napravim web stranicu + ovdje nema programiranja što mislim da je velikom broju ljudi veliki plus. E sad, dal je to za pohvalu ili nije, to je drugo. 😉

Ali otkuda krenuti?

  • Digitalna garaža – mislim da bi to bio sasvim dobar početak za sve da krenu s učenjem digitalnog marketinga. To su osnove osnova pokazane na primjerima i možete naučiti kako sve funkcionira u praksi. Nakon položenog tečaja dobijete njihov certifikat.
  • Nakon što prođete te sve osnove, trebali biste se opredijeliti za neki dio koji vas zanima (ili vam se čini da vas zanima), bio to SEO, Social Media Management, PPC (pay per click – oglašavanje), content marketing, copywriting ili nešto deseto. Digitalni marketing se sastoji od mnogo dijelova i to ćete shvatiti tek kad zagrebete ispod površine, a kad uđete u taj svijet vidjet ćete i koliko se stvari brzo mijenjaju. Čitajte blogove, gledajte tutoriale, napravite WordPress web stranicu (tu naučite malo o WordPressu, domenama, hostingu…), instalirajte Google Tag Manager, Google Analytics, Facebook Pixel, probajte napraviti Facebook stranicu/Instagram profil – sakupite ciljanu publiku, pokušajte izgraditi nešto svoje (prodaja nakita, prodaja ukrasa…), pišite na blogu o temama koje vas zanimaju, a paralelno uz to koristite Google Anlaytics za praćenje korisnika na web stranici, Google Tag Manager za praćenje evenata (klik na gumb, link…), razmišljajte o ključnim riječima kod pisanja blog postova (SEO), itd.

Za Google oglašavanje tu su obavezni Google Ads (ex. AdWords) i Analytics certifikati. Materijala ima mnogo, ali važno je da razumijete o čemu čitate i da čim prije isprobate to raditi na nekom “live” primjeru. Ako nemate priliku raditi “live”, svakako pokušajte barem na YouTube-u pronaći objašnjenja i postupke kod kreiranja kampanja. VAŽNO – od 2018. godine imamo novo Google Ads sučelje alata, što znači da su svi tutoriali prije tog perioda u starom sučelju i snalaženje će vam biti jako teško (većina oglašivača je trebala mnogo vremena da se prilagodi na novo sučelje ove godine), ali probajte – važno je da shvatite logiku i način rada cijelog sustava.

 

You have to fight to reach your dream. You have to sacrifice and work hard for it.

 

Teoriju je dobro proći, tehnologije se mijenjaju, ali najbolje je ipak raditi s klijentima te ako imate priliku, radite preko student servisa takve poslove ili ako imate neko svoje poduzeće ili od bližnjih, probajte napraviti nešto s tim digitalnim marketingom jer je mogućnosti jako puno. Sretno! 😉


Svaki komentar je dobrodošao i bilo bi mi drago da mi uputite koju pohvalu ili primjedbu jer sam ja ipak student koji je u procesu učenja raznih stvari i ne znam puno o njima, nego pišem o tome kako učim. Hvala i lijep pozdrav! 😉

Share

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *