Facebook Split Test – A/B Testiranje

Facebook Split Test – A/B Testiranje

Facebookova opcija Split Test je jedna od najkorisnijih opcija za testiranje kod oglašavanja. Kada se Split Test pojavio, bilo ga je moguće koristiti samo na Traffic kampanjama i moguće je bilo testirati mjesto prikazivanja oglasa (placements), optimizaciju (delivery optimization) i publiku (audience).

“Never stop testing, and your advertising will never stop improving.” 

Početkom 2018. godine, Facebook je uveo još jednu važnu opciju kod Split Testa, a to je bila mogućnost testiranja različitih oglasa (creatives). Sad smo mogli napokon dobiti točne rezultate kod testiranja oglasa, bez da je Facebook sam unaprijed odlučio tko je pobjednik i koji oglas će više prikazivati. To za nas oglašivače znači prikaz relevantnijihrezultata prilikom testiranja. 


Slika 1. Odabir Split Testa kod Traffic kampanje


Iako je Split Test veoma korisna i važna opcija kod testiranja, ta opcija je nedostajalakod tipova kampanje koji nisu bili Traffic, odnosno kod kampanja gdje cilj nije bio voditi ljude s Facebooka. To se promijenilo u posljednjih par tjedana.

Trenutno je ta opcija moguća kod gotovo svih ciljeva kampanja, točnije kod sljedećih ciljeva:

  • Reach
  • Traffic
  • Engagement
  • App installs
  • Video views
  • Lead generation
  • Conversions
  • Catalog sales

Engagement kampanje su jedne od najkorištenijih uz Traffic kampanje tako da ovu opciju pozdravljamo u potpunosti i sigurno će biti od velike pomoći svim oglašivačima.

Kreiranje Split Testa

Proces kreacije Split Testa je vrlo jednostavan. Za početak trebate otići u Ads Manager i odabrati kampanju koju želite. Dovoljno je kod cilja kampanje označiti “Create Split Test” opciju.


Slika 2. Odabir Split Testa kod Engagement kampanje


Sljedeći korak je kreiranje Ad Grupe u kojoj odabirete varijablu za testiranje, odnosno hoćete li testirati sliku/tekst oglasa, optimizaciju, publiku ili mjesto prikazivanja oglasa.


Slika 3. Odabir varijable za testiranje


U primjeru je odabrana “Creative” kao varijabla koju ćemo testirati, odnosno testiramo oglase kojima možemo mijenjati slike i tekst. Nakon što odaberemo publiku, odredimo budžet, optimizaciju i ostale VAŽNE 🙂 sitnice, vrijeme je da kreiramo različite oglase.


oglas 1 split test

Slika 4. Oglas A


I naravno, tu je još oglas B, a možemo ići i dalje, odnosno može ih biti više od 2. 


oglas b split test

Slika 5. Oglas B


Nakon toga pustimo Facebook i testiranje da odrade svoje i dobijemo rezultate koji su najčešće dosta važni za daljnju optimizaciju postojeće kampanje, ali i određivanje smjera u kojem ćemo ići s oglašavanjem.

Sljedeća slika je rezultat Split Testa kod Traffic kampanje gdje smo za isti budžet dobili 100 klikova više s tim da je razlika kod CPC-a dosta mala, a što bi bilo da je veća? 🙂


 

Slika 6. Rezultati kod Split Testa


Testiranje je najbolji način za upoznavanje publike, određivanje ciljeva kampanje, optimizacije… 

… i vlastito učenje! Sretno!

 

Share