Facebook News Feed promjene (siječanj 2018.)

Created with Sketch.

Facebook News Feed promjene (siječanj 2018.)

Facebook News Feed promjene (siječanj 2018.)

ORIGINAL TEKST (Vanja Bijelić) – Ferenčić Internet Marketing – Facebook News Feed promjene (siječanj 2018.)


Nova godina, nove promjene. 🙂

Facebook je 11.01.2018. godine objavio jednu zanimljivu vijest, a mi vam je prenosimo. Promjena se odnosi na Facebook News Feed o kojemu je bilo dosta riječi prošlih mjeseci u svijetu digitalnih marketingaša.


Facebook Explore Feed

 

 

Odmah na početku želim naglasiti da ova promjena nije jednaka kao i Facebook Explore Feed koji je bio prije par mjeseci testiran u par zemalja. Explore Feed se odnosi na drastičnu promjenu koja je organske objave stranica potpuno uklonila s News Feed-a i premjestila ih u Explore Feed. Organski reach je u tom slučaju drastično pao, ali i zemlje koje nisu bile u tom testiranju su primijetile pad organskog reacha.

Da, i mi smo kao osobe koje svakodnevno rade i vode Facebook stranice klijentima u tom periodu primijetili ogroman pad organskog reacha i poskupljenje plaćenog oglašavanja. Jedno vrijeme se gotovo ništa nije moglo oglašavati jer je Facebook mijenjao algoritme i bilo je jednostavno preskupo i neisplativo unatoč odličnim strategijama.

Taj problem se riješio kroz otprilike mjesec dana što se tiče plaćenog oglašavanja, ali organski reach je ostao manji. U međuvremenu je Facebook prestao s testiranjem Explore Feed-a i sad u siječnju nove 2018. godine donosi nove, značajne promjene.


News Feed FYI: Bringing People Closer Together

Nova promjena se odnosi na sam algoritam prikazivanja sadržaja korisnicima na News Feed-u. Promjena nije kao naveden primjer Explore Feed-a već se odnosi na cijeli svijet.

Prijašnji cilj Mark Zuckerberga koji je dao svojim zaposlenicima je bio da prikazuju korisnicima najrelevantniji sadržaj i u međuvremenu se izgubio onaj smisao Facebookada poveže ljude i zato su se odlučili na Facebooku na promjene.

Promjena je ta da će se korisnicima smanjiti sadržaj stranica na News Feedu (neće biti ukinute) iako je sadržaj možda relevantan, a povećat će se broj objava prijatelja i poznanika s ciljem da zbliži i poveže ljude više nego što je to do sad radio (u proteklom periodu).


Što to znači za oglašivače?

S obzirom na to da će se te promjene događati kroz sljedećih nekoliko mjeseci, znamo da će sigurno organski reach pasti, a plaćeno oglašavanje poskupiti.

Plaćeno oglašavanje se nikako neće ukinuti jer Facebook živi od njega, ali poskupit će sigurno jer će konkurencija biti veća.

Što se tiče organskog reacha, dobra stvar je da korisnici mogu sami odabrati čije objave će im se prikazivati (od prijatelja, stranica…), a oni najkreativniji i s najboljim sadržajem će vrlo vjerojatno uspjeti zadržati trenutni reach (a možda ga i povećati). 🙂


IZVOR: Facebook Newsroom (11.01.2018.)

 

Share