Community management

Created with Sketch.

Community management

što je community management

Pozdrav svima!

U zadnje vrijeme sam dosta bio u gužvi, malo ispit, posao, posao i posao, ali eto, 11 sati navečer je i odlučio sam ipak nešto napisati o temi kojom sam se počeo dosta baviti (i zanima me) u zadnje vrijeme.

Konkretno se radi o community managementu i iako vam ja o tome ne mogu napisati knjigu, mogu vam reći što sam do sad iz iskustva vidio i naučio. 

Iako na prvu community management ne izgleda teško, to baš i nije tako i imao sam se prilike uvjeriti da ljudi koji misle da će to moći raditi i da ih zanima odustaju. Ne može svatko raditi taj posao, ali kasnije o tome…

Da odmah napomenem da ću se u ovom tekstu fokusirati na Facebook (iako se naravno ta “grana” odnosi na sve društvene mreže).


Što je to Community management (u daljnjem tekstu kratica CM) i čime se bave Community Manageri? 


Sigurno postoje razne definicije, ali vjerujem da vas (čitatelje ovog bloga) to ne zanima – nego bolje da vam ja opišem to svojim riječima. Najjednostavnije bi bilo reći da je to online stvaranje, ali i predstavljanje nekog brenda, marke ili kako god to već želite nazvati. CM se odnosi na razne radnje…

Za početak bi naveo da Community Manager mora biti dobro upoznat s klijentom i njegovim poslovanjem jer mu to dalje uvelike može olakšati posao. Sljedeće – dosta ljudi zna CM po “pisanju statusa”. Da, i to je dio CM-a. Stvaranje svijesti ljudi, potrošača, kupaca o nekom brendu. Što e te strane tiče – tu je ona “caka”. Osoba koja piše statuse mora biti dosta kreativna, ali i “puna” znanja od toj firmi, odnosno o proizvodima, ma cijeloj industriji koju reklamira, odnosno stvara brend.

C. Manager mora pratiti i znati ponašanje svojih korisnika, kakav tip korisnika/kupaca želi privući na stranicu ili ih već ima, u koje vrijeme su oni aktivni na društvenim mrežama, što treba napraviti da se dobije njihov engagement (aktivnost), itd.

VAŽNO!

Ljudi se danas jako fokusiraju na dovođenje ljudi na stranice raznim nagradnim igrama i tako si skupljaju “igrače” ili ti ga gamere koji lajkaju jednom stranicu i dalje ju ne pogledaju. Facebookov algoritam vam na news feed-u prikazuje objave za koje on misli da vas zanimaju na temelju vaših interesa, lajkova, komentara i slično. To je jako detaljno područje i samim time vi na taj način dobite čovjeka koji ima lajkano stranicu, a na vašoj stranici od njega ni traga ni glasa. Vjerujte mi da je bolje imati 200 ljudi na stranici koje zanima ono što pišete, koji imaju interakcije na te tekstove i koji kupuju nego 5000 koji ne lajkaju i ne kupuju, a ipak je kupnja, odnosno dobit i sami time profit cilj svima, a onaj tko kaže da nije, taj je fulao profesiju jer upravo to dovodi do stabilnosti poduzeća, rasta zapošljavanja i još mnogo drugih faktora. Dakle, fokusirajte se korisnicima priuštiti što bolji sadržaj na stranici te će vam tako rasti njihov engagement – lajkovi, klikovi, “see more”, itd. i zapamtite, lajkovi nikad nisu bili bitni niti ne budu, oni su bitni samo za ego, a engagementom raste organic reach objava.


community management

Slika 1: Community Manager


Bitno je pratiti konkurenciju, ali ne previše i nikako ih ne kopirati. Kao što Mark Stevens kaže u knjizi “Vaš marketing je pušiona” – kada se prati konkurencija, onda počinje nekakvo “natjecanje” s njima i mi postavljamo to da li smo bolji ili lošiji od njih kao neko mjerilo uspjeha, a to uopće ne mora biti ni približno stvarno mjerilo uspjeha. Konkurencija je možda užasno loša na tom području i mi smo recimo malo bolji od nje i sad smo uspješni? Mogu vam reći – MOŠ’ MISLIT. 🙂

Dakako, moguće je, ali ne i nužno.

Osim konkurencije, u nekim granama je važno pratiti nove tehnologije, kao npr. u informatici, mobilnim tehnologijama i slično jer imamo osjećaj da svaki dan izlaze nove tehnologije, a da vam iskreno kažem – mislim da se ne bi ni prevarili, odnosno da je stvarno tako. Možda nisu sve revolucionarne, ali ipak su nove.


Oglašavanje?


Da, to isto ulazi u posao C. Managera (Social Media Managera). Oni su zaduženi za kreiranje tekstova za oglase, dok uglavnom veće firme/marketinške agencije imaju grafičkog dizajnera koji je zadužen za vizuale na društvenim mrežama. Manageri i dizajneri moraju usko surađivati jer ipak manageri znaju što korisnici vole i žele, a na dizajneru je da tu ideju ostvari.

Danas se CM najviše provodi na sljedećim društvenim mrežama: Facebook, Instagram, Twitter, Google+, Snapchat i ovdje možemo uvrstiti YouTube makar ga ja osobno i ne bi stavio na uži popis.


social media

Slika 2: Social Media


Alati za Community Management?


https://hacheck.tel.fer.hr/ – PRAVOPIS, PRAVOPIS 🙂 Alat koji su razvili kolege s FER-a i svaka im čast na tome.

Pravopis je vrlo bitan dio za C. Managera i ne smije ga zanemariti nikako.


Vrlo bitni su alati pomoću kojih možete objavljivati/uređivati statuse:

  1. sproutsocial.com/
  2. hootsuite.com/
  3. buffer.com/

Ova tri neka budu za primjer.


Osim toga, možemo nabrojati i Google Drive kao bitan alat za dijeljenje sadržaja, Google Analytics koji je ipak za web, ali pomoću njega možemo učiti o korisnicima i uvijek prisutne Google Sheet/Microsoft Excel tablice i formule.

Alati poput bitly.com/ su odlični za skraćivanje linkova, postoji ih još puno, a alati za objavljivanje statusa uglavnom sadrže vlastite alate za skraćivanje linkova.


Jao, koliko alata! 🙂

Čovjek se izgubi u tome svemu? Ako ne prati, onda da. 😉

Nadam se da vam je tekst bio zanimljiv, ugodan za čitanje – namjerno je pisan na zabavniji način da ne bude baš sve formalno i želim vam lijep pozdrav do sljedećeg posta! 


Svaki komentar je dobrodošao i bilo bi mi drago da mi uputite koju pohvalu ili primjedbu. Hvala i lijep pozdrav! 😉

Share

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *